Hospice Zutphen

Hospice Zutphen zoekt een penningmeester

Hospice Zutphen is een klein en huiselijk hospice dat ruimte biedt aan mensen in de laatste fase van hun leven. Het biedt hen een ‘bijna-zoals- thuis’ situatie waarin liefdevolle zorg en ondersteuning geboden wordt die bij hen past en recht doet aan hun wensen. Voor familie en mantelzorgers blijft er alle ruimte om daar zelf een aandeel in te houden en het geeft hen de mogelijkheid om in alle rust aandacht voor elkaar te hebben. Het hospice is er voor terminaal zieke mensen, ongeacht hun levensovertuiging, maatschappelijke achtergrond of financiële draagkracht.

In verband met het vertrek van het huidige bestuurslid zijn wij op zoek naar een penningmeester. De bestuursleden van het hospice hebben affiniteit met het hospice en zijn net als de rest van het team vrijwilliger. Naast de voldoening die ‘een bijdrage leveren’ geeft, bieden we uitdaging en verantwoordelijkheid, boeiende contacten en een gemotiveerd team van vrijwilligers, coördinatoren en bestuursleden.

Profiel

De penningmeester heeft naast de gebruikelijke bestuurstaken de verantwoordelijkheid voor de financiële gang van zaken binnen het hospice en het gebouw. Hij of zij is lid van de financiële driehoek, verder bestaande uit het hoofd administratie en de penningmeester van de Stichting Vrienden, en neemt deel aan vergaderingen en overlegsituaties.
Hij of zij is, net als de rest van het bestuur, vrijwilliger en heeft affiniteit met het hospice en onderschrijft de visie, de missie en de doelstellingen. Naast de voldoening die ‘een bijdrage leveren’ geeft, bieden we uitdaging en verantwoordelijkheid, boeiende contacten en een gemotiveerd team van vrijwilligers, coördinatoren, verpleegkundigen en bestuursleden.
Het hospice is een bijna-zoals-thuis huis, dat draait op een honderdtal zeer gedreven vrijwilligers, twee coördinatoren een geestelijk verzorger en een vast team verpleegkundigen.

De financiële situatie is gezond, mede door de steun van de Stichting Vrienden Hospice Zutphen (gastenfonds).
De administratie is handen van het hoofd administratie met twee financieel-administratief medewerkers en drie secretarieel-administratief medewerkers ( allen parttime en vrijwilliger). De administratie wordt gedaan met een online Exact pakket.

Een specifiek aandachtsgebied is het pand dat eigendom is van de Stichting Hospice. De penningmeester geeft leiding aan de werkgroep Onroerend Goed.

Functieprofiel

De kandidaat die wij zoeken beschikt over:
– academisch werk- en denkniveau
– bestuurlijke ervaring
– op strategisch niveau kunnen denken en handelen
– leidinggevende capaciteiten
– goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
– sociale vaardigheden
– analytische vaardigheden voornamelijk voor financiële zaken
– affiniteit met een hospice en haar omgeving

Hij of zij
– is integer
– heeft empathisch vermogen
– werkt graag in teamverband, heeft ervaring in het werken met vrijwilligers
– kan enthousiasmeren
– heeft ook overdag tijd
– bij voorkeur woonachtig in omgeving van Zutphen.
– in het bezit van een VOG
– beschikt over een relevant netwerk (subsidiegevers, gemeente/ politiek, serviceclubs)
– heeft ervaring als penningmeester in een complexere omgeving.

Reageren
Bij interesse verzoeken wij u uw schriftelijke reactie, voorzien van C.V., te sturen naar: Stichting Hospice Zutphen, t.a.v. de heer P.H. de Jong, voorzitter, Thorbeckesingel 2, 7204 KS Zutphen of naar mevrouw H.A.G. de Bruin, secretaris, email: hdebruin@planet.nl

 kleinschalig, huiselijk, rustig en veilig